تور مسافرتی

ارئه تور های مسافرتی خارجی و داخلی

تور مسافرتی

ارئه تور های مسافرتی خارجی و داخلی

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

بیروت شهری بندری است که بر روی دماغه‌ای کوچک و درکنار دریای مدیترانه قرار گرفته و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۷ میلادی ۲.۱ میلیون نفر بود. شهر بیروت در میانهٔ کرانه مدیترانه‌ای لبنان و بر روی یک شبه جزیره جای گرفته‌است. این شهر کانون فرهنگی منطقه خود است و از دیدگاه رسانه‌ای، تئاتر، فعالیت‌های فرهنگی و زندگی شبانه در جهان عرب نام‌دار است.

 

 

بیروت را پاریس خاورمیانه لقب داده اند؛ لقبی که با سفر به آن متوجه می شوید که چندان هم اغراق آمیز نیست؛مجسمه ها ، سنگ فرش های خیابان ، سبک متفاوت زندگی در کـنار یکدیگر و تاریخی که هزاران قصه از آن بیرون آمده، می تواند کمی شباهت را توجیه کـند. به تمام این ها هم جواری آب های مدیترانه را هم اضافه کنید.به هر حال این شهر، پایتخـت لبنان است؛ کشوری که همیشه عروس، بهار و یا بهشت شرق لقب گرفته است

 

 

بهــــار بیروت از بقیه فصل ها دوست داشتنی تر است؛ روزهای طولانی با آفتـــاب ملایـم و گلهای رنگارنگ و شب های خنک با دریایی آرام. تابستان ها میزان رطوبت و گرمای هـوا بالا میرود و از پاییز بارندگی ها شروع میشود.زمستان بیشترین میزان سرما و بارندگی را دارد،اما از آخرین باری که در بیروت برف آمده بیشتر از شـــــصت سال می گــذرد.پـــــس خیال تان راحت باشد،در سردترین روزهای سال هم به لباس های خیلی گرم احتیاج نـدارد.

 


 

حمل و نقل

لـبنان یــک فـــرودگـــاه بین المللی بیشتر ندارد که آن هم در جنوب بیروت واقع شده است. فرودگاه بین المللی :«رفیق حریری» تا مرکز شهر حدود 10دقیقه فاصله دارد و برای این مسیر یا بایدمینی بوس های سفید رنگ راسوار شدو یا تاکسی گرفت.بر روی درهای جلوی تاکسی های اصلی ،طرح لوگوی فرودگاه هست و تعدادی باجه تاکسی رانی هم در اطراف ترمیتال شماره یک وجود دارد که البته ممکن است کرایه بیشتری طلب کنند،در کل کرایه تاکسی در بیروت خیلی گران نیست مگر این که تاکسی تلفنی رزرو کرده باشید به خاطر ترافیک سنگین خیابان هابه خصوص در مکز شهر ، اگر برای مدت محدودی به بیروت سفر کرده اید ،پیشنهاد میکنیم به فکر اجاره ماشین نباشید به جز وقتی که بخـــــواهید در در اطراف شهر بچرخید و یا از هتل تا ساحل را رانندگی کنید که درآن صورت هــــــم فراموش نکنید بدون گواهینامه بین المللی به شما ماشین اجازه نمی دهند.

 

یکی از معمول ترین و به صرفه ترین گزینه حمل و نقل در بیروت تاکسی های اشتراکی چهار نفره هستند که سرویس نامیده می شوند.سرویس ها در مسیرهای مشخصی رفت و آمد دارند و شبیه به تاکسی های خطی ایران کار می کنند.با این حال شاید بد نباشد خـیلی از مسیرها را پیاده طی کنید وبا سبک زندگی بیروتی ها و کوچه و خیابان هایش بیشــتر آشنا شوید.

 

یکی از جاهایی که احتمالا تعریفش را از کسانی که بیروت سفر کرده اند شنیده اید منطقه «حریصا»ست. اینجا بهترین محل برای توریست هاست؛منطقه ای که بالای ارتــــفـاعات لبنان واقع شده و کافه ها و رستوران های آن هیچ وقت خالی نیست برای بالا رفـــــتن از صــــخره های «حریصا» بد نیست که تله کابین سواری را در لبنان تجربه کنید و یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان را ببینید .

 

خیابانی برای همه فصول

اگراهل گالری گردی و بازدید از موزه ها باشید موزه ملی بیروت که در جنوب خــیابـان «اشرفیه»پاتوقی دوست داشتنی ساخته است اگر تصمیم دارید هرشـــــب و روزی که در لبنان هستید خوش بگذرانید و دسترسی خوبی هم به دیگر جاهای دیدنی شهر داشته باشید خیابان «اشرفیه» باوجودقیمت های بالای هتل هایش یکی ازبهترین انتخاب ها برای اقامت کردن است.

 

شگفتی های طبیعت

اگر دیدن شگفتی های طبیعت برای شما جذاب باشد بیروت حداقل دو تا ازمـعروف هـای آن را دارد یکی صخره های«روشه» در غرب شهر که می توان گفت نماد بیروت به حـــساب می آید.و به آن ها «عشاق» نیزمی گویند؛یکی هم غار «جعیتا»که درهجده کیلومتری شمال شهر واقع شده ، ولی برای رفتن به آن جا علاوه بر تورهای روزانه ای که برگزار می شود امکان کرایه تاکسی و یا اتوبوس هم وجود دارد غار «جعیتا» در میان کوه های زیبا قـــرار گرفته و دو طبقه است ؛غار بالا و غار پایین که برای رفتن به غار بالا باید سوار تله کابینی شد که از میان جنگلی زیبا می گذرد

 

 

  

 

شهر شیک پوشان

بیروت امروزی مملو از فروشگاه های برندهای معروفی است که قیمت هایشان هم به خاطر اسم و رسمشان بالاست. به همین خاطر برای خرید لباس بیروت شهر شیک پوشان اســــت. با این که در بازارهای محلی و سنتی می توان لباس های ارزان قیمت هم پیدا کرد ولی کم تر مسافری پیدا می شود که یک بار سراغ فروشگاه های خیابان «حمرا» ویا مرکزخرید СΑΒ نرفته باشد.برای دیدن بازارهای قدیمی بیـــــروت بدنیست سری به خیابان هـــــــای «وردون» و «مارالیاس» بزنید.عطر، ادویه، پارچه و شال از سوغاتی های سنتی بیروت است

 

یکی از خوشمزه ترین شهرهای دنیا

بیروت را می توانیکی از خوشمزه ترین شهرهای دنیا نامید؛از لبنیات،میوه و سبزیجات تازه آن که بگذریم،غذاهای اصلی مثل کباب ها و پیش غذاهای لبنانی از خوش طعم ترین غذاهای خواهــد بود که تا به حال خورده اید با این که بیشتر رستوران های فست فود زنجیره ای دنیا زنجــــیره ای دنیا در بیروت هم شعبه دارند،شباهت ذائقه ی لبنانی ها به غذا های ایرانی و همین طور فراوانــی غذای حلال باعث شده کم تر مسافر ایرانی در این شهر سراغ فست فود های زنجیره ای را بگیرد. پیشنهادمی کنیم بیشترمراقب سلامتی تان باشید،غذاهای لبنانی آنقدرجذاب هستند که درخوردن شان زیاده روی کنید؛بهتر است آب زیاد بنوشید،پیاده روی کنید و میوه و سبزیجات را فراموش نکـنید؛ اگر با اضافه وزن به خانه برگردیدهیچ مشکلی پیش نمی آید،اما بهتراست که خاطره تان ازعروس خاورمیانه را با بیماری خراب نکنید

 

پول

واحد رسمی پول لبنان لیر لبنانی است و به دلیل نظام پولی این کشور تبدیل پولهای خارجی به لیر به سهولت امکان‌پذیر است. همچنین با استفاده تسهیلات بانکی این کشور می‌توان از کارتهای هوشمند اعتباری نیز استفاده نمود.

 

شادی سفر
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

بیروت پایتخت کشور لبنان است. این شهر با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت ، در وسط خط ساحلی لبنان با دریای مدیترانه واقع شده و یکی از بزرگترین و اصلی ترین بنادر این کشور محسوب می گردد بطوریکه این شهر را روزگاری پاریس خاورمیانه می خواندند.

ساحل بیروت یکی از زیباترین ساحل های دریای مدیترانه است که دارای سواحل صخرهای ، شنی و سواحل صخره ای ، شنی در کنار یکدیگر است.

این شهر با جاذبه های توریستی و رستورانهای متنوع خود بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا بویژه از جهان عرب و دنیای غرب به سمت خود جذب نموده است بطوریکه روزنامه نیویورک تایمز در سال 2009 ، این شهر را بعنوان 10 شهر برتر توریستی نام برده است.

اقتصاد بیروت متنوع بوده و دارای صنایع گوناگونی مانند چاپ ونشر ، بانکداری ، تجارت و توریسم می باشد.

در اوایل سال 1960 میلادی با شکوفایی صنعت نفت در منطقه ، اقتصاد بیروت متکی بر بانکداری بوده است بطوریکه در خلال جنگ داخلی از سال 1950 تا 1975 این شهر مرکز خدمات مالی شد.

گردشگری و توریسم نیز صنعتی است که در این شهر همواره مورد توجه بوده است و سالانه بسیاری از گردشگران از کشهرهای عربی ، سوریه ، ایران و کشورهای غربی از این شهر دیدن می کنند و بسیاری از این گردشگران آنرا عروس خاور میانه می نامند.

تاریخچه شهر بیروت به 5000 سال قبل بر میگردد، در کاوش ها وحفری های انجامشده در مرکز این شهر بقایای مربوط به فینیقی ها ، هلنی ها ، رومی ها ، امپراطوری بیزانس ، اعراب ، جنگهای صلیبی و عثمانی ها پیدا شده است که نشان دهنده اهمیت این شهر از گذشته تا به امروز بوده است.
در 140 قبل از میلاد در نبردی میان رومیان و سلوکیان این شهر از بین رفت و مجددا توسط هلنی ها با طرح جدیدی ساخته شد و به لودیه کنعان شهرت یافت. بعد از آن بیروت به تصرف اعراب درآمد و در دوران جنگهای صلیبی این شهر تحت تصرف پادشاه اورشلیم قرار داشت که پس از جنگ با صلاح الدین ، قصری بنام لبلین (مشتق نام لبنان) در این شهر ساخته شد.
در اوایل قرن هفتدهم میلادی این شهر به تصرف امپراطوری عثمانی درآمد و بعد از آن مورد توجه امپریالستهای اروپا و به طور خاص فرانسه قرار گرفت.
در سال 1943 با استقلال لبنان این شهر پایتخت کشور لبنان شد.
بیروت مرکز مد منطقه است، با طراحان لباس نامداری که با بهترین‌های جهان رقابت می‌کنند. الی ساب ، باسیل سودا ، پیر کاترا و روبرت ابی‌نادر از جمله این طراحان هستند. مرکز خرید الحمرا(Alhamra) و اشرفیه (Ashrafiah) دو مرکز خرید برای تهیه این لباسها هستند.
از مراکز خرید دیگر می توان فروشگاه ای بی سی (ABC) را نام برد که از لوکس ترین فروشگاه های بیروت می باشد. تمامی اجناس این فروشگاه ارجینال و گرانقیمت هستند.
فروشگاه های دیسکاوری و الدرادو (Discovery and El Dorado) از دیگر فروشگاه های زنجیره ای بیروت می باشد. این فروشگاه ها دارای اجناس ارجینال کمتری هستند اما از قیمت های مناسبی برخوردار می باشند.
رهنگ و ساختار شهر بیروت تحت تاثیر یسیاری از فرهنگها و تمدنهای مختلف مانند یونانی ها ، رومی ها ، اعراب ، ترکهای عثمانی و فرانسوی ها تکامل یافته است بطوریکه دانشگاه حقوق در مرکز شهر بیروت یکی از قدیمی ترین اماکن و مرکز مطالعات حقوقی امپراطوری روم شرقی بوده است.
ویرانه های مرکز شهر بیروت شامل هفت لایه تمدن است و این امر سبب شده که این شهر مرکز فرهنگ و تمدن لبنان باشد.
مناطق بیروت شامل محله های ناهمگن است بطوریکه شرق آن شامل جمعیت غالب مسیحی با اقلیت مسلمان و غرب آن دارای جمعیتی با اکثریت مسلمان و اقلیتی مسیحی می باشد همچنین جنوب این شهر این شهر که شامل جمعیتی است که اکثریت آنها مسلمانان شیعه هستند.
از جاذبه های توریستس این شهر میتوان غار جعیتا را نام برد که یکی از نقاط گردشگری بیروت و در لیست بازدید هر خارجی به محض ورودش به بیروت وجود دارد. این غاردر 18 کیلومتری شمال این شهر واقع شده است و در میان کوه های سرسبز و چشم اندازی زیبا قرار گرفته است. غار جعیتا در دو طبقه با نام غار علیا و غار سفلی یا غار آبی است. برای رفتن به غار علیا باید سوار تله کابینی شد که از میان جنگلی زیبا میگذرد و عبور رودخانه ای از میان این جنگل تله کابین سواری را دل انگیز می کند.
از مکانهای دیگر این شهر صخره های روشه است. این صخره ها از نمادهای کشور لبنان هستند و در غربی ترین نقطه بیروت جای دارند که به آنها صخره عشاق هم میگویند . تعدادی از عشاق از بالای این صخره ها خودشان را به آب انداختند که مستقیما منجر به مرگشان شده. 
مکان دیگر منطقه گردشگری حریصا است. این منطقه در ارتفاعات بالای کوه ، روبروی دریای مدیترانه قرار دارد. شهرت این منطقه به خاطر وجود مدفن سیده لبنان یا همان بانوی مذهبی می باشد . یادبود بانوی لبنان بر سر مزارش ، مجمسمه ای بلند بالاست که از کیلومترها دورتر قابل رویت می باشد. در منطقه ی حریصا 4 تا 5 کلیسای دیگر نیز وجود دارد . لذت دیدن دریایی آرام و آبی از حریصا وصف نشدنی است .برای رسیدن به این منطقه تله کابینی تعبیه شده است که مسافران را از منطقه ای تقریبا کنار آب به بالای کوه می رساند که این خود نیز از زیبایی های بیروت است . 
مسجد حضرت محمد (ص) و مزار نخست وزیر فقید لبنان ، رفیق حریری از دیگر مکان های دیدنی بیروت می باشد . این مسجد و مزار در منطقه غربی بیروت و نزدیک میدان ساعت قرار دارد . این مسجد توسط رفیق حریری ساخته شده و مزارش هم در آن قرار دارد . 
میدان ساعت اصلی ترین میدان لبنان به حساب می آید . این میدان در وسط خیابانی پر از کافه و رستوران قرار گرفته است . این خیابان به پاریس کوچولو معروف است. معمولا در این خیابان تا نیمه های شب غذا به همراه موسیقی زنده سرو می شود . کلیسایی معروف در کنار میدان ساعت قرار دارد.
در بیروت سسیتم حمل و نقل عمومی درون شهری بر پایه تاکسی های اختصاصی است. در این شهر تعداد قابل ملاحظه ای تاکسی در تردد است. تاکسی ها به دو دسته تقسیم می شوند، تاکسی های لوکس که البته بسیار گران هستند، برای یک مسیر عادی حدود ۷ دلار می گیرند. نوع دیگر تاکسی بنزهای قدیمی است که با قیمتی ارزانتر و البته بسیار اهل چانه بوده و با هر مسافری قیمت را طی می کنند. خطوط اتوبوسرانی شهر بسیار محدود است. چون خیابان های باریک شهر اجازه تردد را به اتوبوسها نمی دهد.
شادی سفر
۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

سواحل آنتالیا


همه فصل ها برای دیدن آنتالیا مناسب است، در واقع یک مقصد گردشگری پرطرفدار و اجتناب ناپذیر است، به خصوص در تابستان

شهری که طولانی ترین خط ساحلی ترکیه را دارد و گردشگران را با سواحل آبی خود جذب میکند.

آنتالیا به عنوان بهشت روی زمین شناخته شده است. برجسته ترین ویژگی آنتالیا، درختان انبوه پالم است که با خنکای سایه خودشان شما را در طول مسیر ساحل همراهی میکنند. درختانِ ویژه مناطق مدیترانه ای که در گرمای تابستان هوای معتدل خنک و در سرمای زمستان هوای بارانی دارند. با این آب و هوا همیشه احساس میکند در خانه گرم هستید.

امکان ندارد که از سفر به آنتالیا خسته شوید چه انفرادی سفر کنید و چه با خانواده و یا حتی با دوستانتان؛ بهترین لحظات تفریح و فراغت خود را در آنتالیا خواهید داشت.


سفری هیجان انگیز بر فراز شهر آنتالیا با استفاده از تله کابین:


با استفاده از تله کابین ازساحل دریا به آسمان بروید و یک منظره شگفت انگیز و چشم انداز بی نظیر از کوه های توروس تا ساحل آبی مدیترانه را زیر پای خود ببینید.

اگر از ارتفاع زیاد هراسی ندارید 

اگر دیوانه وار دنبال هیجان هستید؛

اسکی و پاراگلایدر منتظر شماست

میتوانید در زمستان از ارتفاعات پوشیده از برف کوه توروس اسکی کنان خود را به سطح زمین برسانید و یا از پاراگلایدر استفاده کنید.


 Mount Tahtali Turkey


حال بعد از اینکه انرژی کافی را از طبیعت دریافت کردید، به تاریخی که در این منطقه نهفته است سری بزنید. 

از خرابه های پاسه لیس(Phaselis) و ساحل زیبایش دیدن کنید. پاسه لیس یک نقطه تجاری مهم در زمان اسکندر مقدونی بود و این را از خرابه های به جا مانده در این منطقه می توان فهمید.


سالن آمفی تئاتر پاسه لیس قایق سفر به پاسه لیس


در ادامه از شهر باستانی لیکیا(Lycian) در دامنه های شهر کِمِر(Kemer)، که هم از طریق جاده و هم از طریق آب قابل دسترسی است، دیدن کنید.


 شهر باستانی لیکیا


فرصت پیاده روی در مسیر کوچه ها و خیابان که در آن آمفی تئاتر ها و خانه های قدیمی زیبا وجود دارد را از دست ندهید.


کوچه های انتالیا

مرکز خرید انتالیا:


علاقه مندان به خرید، فرصت دیدن از فروشگاه های آنتالیا را ازدست ندهید. تصمیم بگیرید و به سمت مراکز خرید بروید. مدیریت پول با شماست !

اگر علاقه مند به خرید از مراکز مدرن هستید ما به شما TerraCity و MarkAntalya را پیشنها میکنیم. به علاوه اینکه مرکز MMM MIGROUS ، یک مرکز خرید بزرگ با یک سبک آمریکایی، بازار سنتی با رستوران های زنجیره ای فست فود آمریکایی و همچنین برخی از رستوران های ترکیه ای در بین این مراکز خودنمایی میکند.

شادی سفر
۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

جاذبه های کوش آداسی


کوش آداسی از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه ‌است. این شهر در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر، افس، مریم آنا، ملیت، دیدیم پاموک، کاله، مارماریس و بودروم قرار گرفته است. کوش‌آداسی با دیدنی‌های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌های کاج کناره‌ی دریا، برای گردشگران و خود ترک‌ها هم شهری ییلاقی و تفریحی به حساب می‌آید. کوش‌آداسی به دلیل سواحل شنی و صخره‌ایش معروف می باشد که یکی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب  است. وجود قایق‌های تفریحی مدرن که تورهای آبی را برگزار می‌کنند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده‌اند. بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می‌باشد. از جاذبه های دیدنی و گردشگری این منطقه می توان به گزیده ای از آنها اشاره کرد.


ازمیر


ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه پس از استانبول و آنکارا است که تا کوش آداسی حدودا یک ساعت و ربع فاصله دارد. این شهر دارای بزرگترین مراکز خرید، بهترین رستورانها و مراکز تفریحی است. کافه های کنار ساحل ازمیر شبهای شنبه و یکشنبه بسیار شاد و شلوغ هستند. از مکانهای دیدنی شهر ازمیر می توان به میدان ساعت و جاذبه ای به نام آسانسور با دید بی نظیر دریا از ارتفاع نام برد. بسیاری ازمیر را به قصد خرید انتخاب می کنند به ویژه خرید پوشاک و البته با پارچه های ترک که یکی از بهترین دوخت ها را در دنیا دارند. از این رو باید گفت ازمیر گزینه خوبی برای خرید است. البته موزه باستان شناسی این شهر می تواند علاقمندان بسیاری را به بناهای تاریخی جذب کند.


ازمیر ترکیه


پارک های آبی


کوش آداسی دارای سه پارک آبی بزرگ می باشد. پارک آدالند در 4 کیلومتری و آکوا فانتزی در 6 کیلومتری کوش آداسی قرار دارند و لانگ بیچ آکواریزورت در 5 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است که از دوتای دیگر کمی کوچکتر می‌باشد. پارکهای آبی آکوافانتزی و لانگ بیچ در واقع هتل هایی هستند که پارک آبی هم دارند اما آدالند فقط پارک آبی است. رفتن به پارک های آبی در سفر به کوش آداسی از واجبات است و حتما باید رفت و از دستش نداد. برای رفتن به پارک های آبی اتوبوس های خطی رایگان وجود دارد. لازم به ذکر است که در آدالند، نمایش دلفین ها هم وجود دارد. این پارک های آبی زیبا از ساعت 9 صبح تا 6 بعداز ظهر برای گردشگران باز می باشد.


 پارک آبی ترکیه


پاموک کاله


پاموک کاله در زبان ترکی به معنی قصر پنبه ای است. این منطقه چشم اندازی زیبا و غیرواقعی در غرب ترکیه به وجود آورده است که به خاطر شیب های پله ای سفید همچون برف معروف شده است. این پله ها از تراورتن  ناشی از رسوب آب بوجود آمده است. در این منطقه 17 چشمه آب گرم با دمای بسیار بالا قرار گرفته که حتی تصور شنا کردن در آن نیز غیر ممکن است آبی که از صخره های پاموکاله به پایین سرازیر می شود، دمایی در حدود 35 درجه سانتگیراد دارد و همین موضوع سبب شده تا کل منطقه در اثر رسوب املاح موجود در آب حالتی شبیه پنبه پیدا کند و جریان آب، حوضچه های فوق العاده ای را در اطراف پاموک کاله به وجود آورده است. در برخی سنت های باستانی گفته شده است که آب دورن این حوضچه های آهکی برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن سودمند است. چنین گفته های قدیمی در مورد این آب ها، خود از عوامل جذب گردشگران و مردم به این محل محسوب می شود. می توان از طریق جاده زمینی به پاموک کاله که در 18 کیلومتری دنیزلی قرار دارد، رسید. این چشمه های آب گرم در نزدیکی بودروم و کوش آداسی واقع است. مکانی مشابه این منطقه در ایران با نام باداب سورت وجود دارد با این تفاوت که در باداب سورت ایوانهای مطبق به رنگ نارنجی و قرمز هستند.


 پاموکاله ترکیه


غواصی


هرساله غواصان بسیاری از سراسر دنیا به ترکیه می آیند تا در نقاط بکر و کشف نشده دریای مدیترانه به غواصی کردن بپردازند. در کوش آداسی سه ایستگاه در خلیج آن برای این کار وجود دارد که معروفترین آنها Aqua Adabanko است. غواصی یکی از تفریحات هیجان انگیز در کوش آداسی می باشد، می توانید با پوشیدن لباس غواصی به اعماق دریای مدیترانه رفته و زیبایی های کف دریا و موجودات دریایی را تماشا کنید. در کوش آداسی بسته به میزان مهارت، علاقه مندان را در این کار راهنمایی می کنند. از جمله این غواصی ها میتواند نمایشی، برای کسانی که تا به حال غواصی نکرده اند و غواصی با قایق برای غواصان مجرب باشد که به سمت صخره های زیر آب و کشتی های غرق شده می روند.


 غواصی


جزیره کبوتر


جزیره کبوتر سمبل شهر کوش آداسی می‌باشد. در واقع معنای نام کوش آداسی نیز همین جزیره پرنده است. منظره زیبای این جزیره در زمان غروب آفتاب هر بیننده ای را به خود جذب می کند. در زمان مهاجرت فصلی پرندگان، جزیره کبوتر در کوش آداسی پر از پرنده های زیبا می شود. در زمان های قدیم نام این جزیره کوش آداسی یا جزیره پرندگان بوده است اما در زمان امپراطوری عثمانی این نام را به شهر دادند و برای این جزیره نام جزیره کبوتر ها را انتخاب کردند. در دوره عثمانی این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است به همین دلیل داخل این جزیره یک قلعه ساخته شده است. همچنین بازدید از موزه داخل قصر بزرگ جزیره خالی از لطف نیست.


 جزیره کبوتر


جاذبه های کوش آداسی


شهر افسوس و خانه مریم


افه‌سوس شهری است چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی که بین ازمیر و کوش‌آداسی در کناره رود مندرس کوچک و سواحل دریای اژه قرار گرفته است. تاریخچه افسوس به 5000 سال قبل از میلاد و مرکز زیارتی سیبل اول، آرتمیس و سپس مریم مقدس می باشد. قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است. کوه‌های شمال افسوس، جایی است که می‌گویند اصحاب‌کهف در دامنه‌ی کوه در غاری نزدیک به دویست سال خوابیده بوده‌اند. در آثارباستانی باقی مانده این شهر، بنای قدیمی کتابخانه ای  دیده می شود که تقریبا در حدود سال ۱۲۵ میلادی بوسیله ژولیوس آکویلا سلسوس برای یادبود و خاطره پدرش ساخته شده است. روزانه هزاران گردشگر از طریق شهر سلجوق به این مکان می آیند.


 حاذبه های کوش آداسی


شهر افسوس و خانه مریم مقدس



بازار های روز


در کوش آداسی چندین بازار محلی وجود دارد که روزهای سه شنبه و جمعه، بازار تره بار و چهارشنبه ها بازار لباس و پوشاک برقرار است. در سه شنبه بازار می توانید ماهی تازه و سبزیجات و میوه های فصلی تهیه کنید. در چهارشنبه بازار بیشتر می‌توان پوشاکی با تولید محلی با کیفیت و ارزان خریداری کرد. این بازار نزدیک ایستگاه مینی بوس در مرکز شهر است. همچنین می توانید تولیدات تقلبی از برندهای اصلی و گران را در اینجا پیدا کنید. لوازم خانگی، لوازم آرایشی و کفش هم در این بازار یافت می شود. به جز این بازارها مراکز خرید دیگری از جمله مرکز خرید آتلتس، مرکز خرید کوش، مرکز خرید باروک و... هستند که می توان در آن اجناس مارک و با قیمت های مناسب پیدا کرد.

شادی سفر
۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

لبنان کشوری کوچک و کوهستانی در غرب آسیا و خاورمیانه و در کنار ساحل شرقی دریای مدیترانه است. واژه لبنان از واژه سامی «لبن» که اشاره به قله‌های سفید کوهستان‌های لبنان دارد، گرفته شده‌است. لبنان یکی از کوچک‌ترین کشورهای دنیاست که مساحتی حدود ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع دارد. بسیاری از مناطق آن کوهستانی است به جز مناطق ساحلی کم عرض و دره بقا که بخش مهمی از صنعت کشاورزی لبنان را تشکیل می‌دهد. تا قبل از جنگ داخلی ۱۹۹۰-۱۹۷۵ لبنان کشوری متمول در منطقه و پایتخت بانکداری جهان عرب محسوب می‌شد و تعداد زیادی توریست را جذب خود می‌کرد تا حدی که بیروت را به عنوان پاریس خاورمیانه می‌شناختند و همچنین به دلیل قدرت مالی بسیار لبنان را به عنوان سوئیس خاورمیانه می‌شناختند.

سرزمین لبنان آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد، هوای سواحل در زمستان‌ها سرد و بارانی و در تابستان‌ها گرم و شرجی است. در نواحی بلندتر به ویژه کوهستان‌ها، زمستان‌ها با بارش برف همراه است و دمای هوا به زیر صفر می‌رسد. بخش‌های دیگر این کشور، تابستان‌های گرم و خشک دارد.در مناطق ساحلی زمستانها کلاً سرد و بارانی و تابستانها گرم و مرطوب هستند. در مناطق مرتفع تر در طول زمستان دما به زیر صفر درجه می‌رسد. تابستان‌ها از سوی دیگر گرم و خشک هستند. اگر چه اکثر مناطق لبنان سالانه شاهد بارانهای بسیاری است (در مقایسه با مناطق خشک کنارش) ولی در مناطق خاصی در شمال شرق لبنان به دلیل وجود قله‌های مرتفع کوه‌های غرب که راه ابرهای بارانی به وجود آمده از مدیترانه را سد می‌کنند باران زیادی نمی‌بارد.

نخستین ساکنان شناخته شده لبنان، کنعانی‌ها، مردمی از نژاد سامی پوده‌اند که به احتمال زیاد با یونانیان دادوستد داشته‌اند، و یونانیان آنان را فنیقی می‌نامیده‌اند. فنیقی‌ها قومی دریانورد و بازرگان بودند و قلمرو آنان شامل دولت-شهرهایی مستقل در شرق مدیترانه و مهاجرنشین‌هایی در کرانه‌های مدیترانه بود. کوروش بزرگ، فنیقیه را گشود، و به مدت دو سده، هخامنشیان فرمانروای این منطقه بوده‌اند. پس از آن، اسکندر مقدونی، شهر صور (پایتخت فنیقیه) را فتح نمود.دولت‌ها و امپراتوری‌های گوناگونی بر لبنان فرمان رانده‌اند، از جمله شاهنشاهان هخامنشی و ساسانی، یونانیان، امپراتوران روم و بیزانس، خلفای مسلمان، صلیبیان و خلفای عثمانی.

شادی سفر
۱۵ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۴۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

لبنان کشوری زیبا، با مقاصد دیدنی و امکانات بسیاری برای تفریح و گردشگری است. فرهنگ و سنت غنی این کشور، کوه‌ها و پیست‌های اسکی، آفتاب تابان و سواحل زیبا، غذاهای متنوع خوشمزه و سالم و گاه جنگ و ناآرامی‌های سیاسی و مقداری هم آلودگی به همراه هم نمای لبنان امروزی را شکل داده‌اند. 

کشور کوچک لبنان را به‌طور کلی می‌توان به چهار ناحیه تقسیم کرد: سواحل این کشور (۲۲۵ کیلومتر )، مناطق کوهستانی لبنان به‌موازات ساحل ( ۱۶۰ کیلومتر طول، مرتفع‌ترین قله با ۳۰۸۸ متر ارتفاع)، دره بقاع   در شمال و کوه‌های بین لبنان و سوریه ( ۱۵۰ کیلومتر طول، بلندترین قله ۲۸۱۴ متر) 

۱.بیروت


 بیروت پایتختی پرهیاهوی لبنان است که به عروس خاورمیانه شهرت یافته. از امکان فرهنگی و ستون‌ها و مجسمه‌ها و سنگ‌فرش‌های زیبایش گرفته تا جاذبه‌های طبیعی و مناطق سر سبز دیدنی اطراف این شهر، در بیروت هر آنچه می‌خواهید ببینید پیش رویتان قرارگرفته است. بناهای بتنی، ساختمان‌های سر به فلک کشیده، رستوران‌های بزرگ با غذاهای فوق‌العاده لذیذ و سالم، مردم دوست‌داشتنی این شهر و موزه‌های تاریخی و فرهنگی تنها بخشی از زیبایی‌های پاریس خاورمیانه است. ( اگر به بیروت سفر کردید، به‌هیچ‌وجه صرف غذایی دلپذیر در رستوران لیلا را فراموش نکنید.)

۲.بعلبک


 گنجینه‌های بی‌نظیر و خیره‌کننده باستان‌شناسی در دره بقاع واقع‌شده است. معبد باستانی باکوس (Bacchus) در این دره، به بهترین شکل از گزند گذر تاریخ مصون مانده است. معبد زیبای ژوپیتر نیز با شش ستون زیبا در این دره خود نمایی می‌کند. هرساله در فصل تابستان و بر ویرانه‌های تاریخی بعلبک، جشنواره تابستانی بعلبک با حضور هنرمندان مشهور بین‌المللی برگزار می‌شود. بعلبک یکی از مناطق ثبت شده در فهرست آثار باستانی یونسکو است. اگر به دره بقاع سفر کردید، گذراندن یک روز در طبیعی‌ات بکر مزارع تانایل به‌یادماندنی خواهد بود.

۳.غار جیتا 

 این غار در ۲۰ کیلومتری بیروت و در دره نهر الکلب واقع‌شده است. ترکیب بازدید از این غار، با باغ‌وحشی که در نزدیکی آن قرارگرفته روز خاطره‌انگیزی را برایتان رقم خواهد زد. این غار برای سال‌ها به دلیل وقوع جنگ بسته نگاه داشته شد، اما خوشبختانه به‌تازگی امکان بازدید از آن برای گردشگران فراهم آمده است. تور بازدید از این غارها، با اتومبیل‌های مینی کابل آغاز می‌شود تا شما را به دهانه غار برساند. پس از آن با یک غار بالایی و یک غار پایینی مواجه خواهید شد. بازدید از غار پایینی تنها با قایق‌های تعبیه شده در آن امکان‌پذیر خواهد بود، زیرا در کانال‌های بستر این غار، رودخانه‌ای در جریان است. در بازدید از غار بالایی، با بزرگ‌ترین استالاگتیت شناخته شده در جهان روبرو خواهید شد.

۴.بیبلوس / جبیل 


 بیبلوس اگر نه از قدیمی ترین،  یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که هیچ گاه خالی از سکنه نشده است. در این شهر، مناطق دیدنی باستانی، بندری دنج و زیبا و رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه خواهید یافت. اگر به بیبلوس سفر کردید، غذا خوردن در رستوران باب المینا با نمایی زیبا از بندر این شهر را از دست ندهید، زیرا آرامش خاصی بر وجودتان طنین انداز خواهد شد.

۵.فارایا 

 تفرجگاه مزار درست در بالای روستای فارایا واقع‌شده است. پیست اسکی این تفرجگاه در ارتفاع ۲۴۶۵ متری از سطح دریا قرارگرفته و امکاناتی مدرن و هتلی بین‌قاره‌ای در کنار آن دارد. این پیست دارای شیب جالب توجه ۴۲ درجه است. برای سفر به این پیست، حدود ۴۰ دقیقه از بیروت رانندگی با اتومبیل زمان  لازم است. در نزدیکی روستای فارایا روستای فقرا واقع‌شده ، که ویرانه‌های باستانی از یک معبد فنیقی و یک برج رومی را درخود جای‌داده است. پس از این روستا نیز پلی طبیعی از فرسایش خاک توسط باد به وجود آمده، که طول آن ۳۸ متر است و باور طبیعی بودن آن به سختی به ذهن خطور می‌کند.

۶.بیت الدین


 اگر به لبنان سفر کردید به هیچ روی سفر به بیت الدین را از دست ندهید. کاخ بیت الدین شاهکار معماری قرن ۱۹ میلادی است که به دستور امیر شبیر دوم و در طی مدت ۳۰ سال ساخته شده است. بیت الدین در ۴۰ کیلومتری بیروت واقع‌شده، و سفر یک روزه به آن به همراه بازدید از روستای دیر القمر که در نزدیکی آن واقع‌شده بهترین انتخاب خواهد بود. در فصل تابستان بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی و هنری به همراه نواختن موسیقی و اجرای تئاتر در این شهر برگزار می‌شود. علاوه بر آن  موزهای بسیاری از سلاح و طلا و جواهر سلطنتی و همچنین موزه‌ای از موزاییک‌های دوره بیزانس و موزه باستان در این کاخ واقع‌شده است. اما معماری این کاخ به حدی استثنایی است که  تماشای بنای این زیبای این کاخ از دیدن موزه‌های آن هیجان‌انگیزتر است.

۷.درختان سرو


 سرو نماد غرور و سمبل لبنانی‌هاست. جنگلی کوچک از سروهای لبنانی در ارتفاع ۱۸۴۰ متری در کوهستان‌های بچار (Bcharre) واقع‌شده است. این جنگل وجود دارند به الارض رب به معنای سرزمین خداوند  مشهور است و به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو قرارگرفته است. بیشتر درختان سرو لبنان چند صد سال عمر دارند و  گفته می‌شود عمر برخی از آن‌ها به بیش از دو هزار سال می‌رسد. درختان سرو منطقه‌های بچار و قادیشا مناسب‌ترین مکان‌ها برای پیاده‌روی در میان درختان سرو لبنان هستند. جبران خلیل جبران نویسنده بزرگ لبنانی در منطقه بچار متولد شد و با کمی پرس و جو خانه‌ی او را در این منطقه خواهید یافت.

۸.طیر/سور 


در بازدید از این منطقه، ویرانه‌های باستانی فنقی ها، پیست اسب‌دوانی رومیان باستان و گورستان‌های قدیمی را از دست ندهید. این منطقه نیز در سال ۱۹۸۴ به فهرست میراث جهانی یونسکو افزوده شد.

۹.دیر القمر 


 آن‌طور که از نامش برمی‌آید این روستا صومعه‌ای برای آرامش ماه بوده است. این روستای زیبای مارونی ها نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرارگرفته است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید جای‌جای خاک لبنان به حدی ارزشمند است که در فهرست آثار جهانی یونسکو قرارگرفته است. کاخی زیبا در دیر القمر واقع‌شده است. همان‌طور که گفته شد سفر یک روزه به روستای دیر القمر و کاخ بیت الدین می‌تواند بهترین گزینه باشد.

۱۰. صیدون / صیدا 


 خیابان باستانی فنقی ها در جنوب شهر صیدون غرق در تاریخ است. در خیابان‌ها و سوق‌های زیبای این شهر قدم بزنید، نگاهی به قلعه‌های زیبای دریا و خان الفرنج بیاندازید. موزه صابون در این شهر بسیار سرگرم‌کننده و دیدنی است. در این موزه می‌توانید صابون روغن زیتون به عنوان سوغات خریداری کنید. مسجد بزرگ و مناطق باستان‌شناسی ارزشمند این شهر بسیار دیدنی است. در پایان برخی از نکته های جالب توجه درباره لبنان را بدانید: زبان رسمی کشور لبنان، عربی است. اما مردم این کشور غالباً به سه زبان عربی، فرانسوی و انگلیسی مسلط هستند.  ترکیب جمعیتی لبنان شامل ۶۰ تا ۷۰ درصد از مسلمانان و ۳۰ تا ۴۰ از مسیحیان است.   ارز کشور لبنان پوند لبنانی است اما بسیاری از قیمت‌ها به دلار آمریکا هستند. برای پرداخت هزینه اجناس نیز می‌توانید دلار بپردازید. در این کشور دستگاهای عابر بانک به خوبی در جای‌جای کشور تعبیه‌شده‌اند. ارائه خدمات پزشکی در بیروت از استانداردهای بالایی برخوردار است. در شهر بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و پزشکان بسیاری وجود دارد. لبنان دارای آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای است، به‌گونه‌ای که حدود ۳۰۰ روز از سال هوای آفتابی دارد. در زمستان‌های لبنان باران های ملایمی می بارد. کوهستان‌های این کشور اما زمستان‌های برفی و تابستان‌هایی سردتر و خشک‌تر از نواحی ساحلی این کشور را به خود می‌بینند.

شادی سفر
۱۵ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

کوش آداسی


ساحل دریای اژه کرانه های دریای اژه در ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این کشور می باشند. خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند، مملو است از کرانه های قدیمی که توسط باغهای زیتون، پرتگاههای سنگی و جنگلهای کاج احاطه شده اند. اگر شما اسکله های ماهیگیری زیبا، روستاهای تفریحی پرطرفدار و یا بقایای تمدنهای باستانی را که گواهی بر 5000 سال تاریخ، فرهنگ و اسطوره می باشند ترجیح دهید، این منطقه تعطیلاتی برای همه، از دوستداران طبیعت و خورشید گرفته تا عکاسان، مشتاقان ورزش، قایقرانان و باستانشناسان، فراهم می کند. در تمام طول ساحل، اقامتگاههایی را می توان یافت که هر سلیقه و قیمتی را در بر میگیرند.


کوش آداسی در نوار ساحلی منطقه اژه، جنوب غربی کشور ترکیه، و در ۹۰کیلومتری شهر ازمیر و 71 کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین واقع گردیده است. این شهرستان که از شمال باسلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر، افس، مریم آنا، میلت، دیدیم، پاموک کاله، مارماریس و بودروم قرار دارد و شهری بندری و کشتی‌های سفر‌های دریایی (کروز) در آن پهلو می‌گیرند و ملوای تور‌های دسته‌جمعی تفریحی است.


بندر کوش آداسی بعلت نزدیکی با جزیره یونانی ساموس، برای گردشگرانی که به ترکیه مسافرت می کنند در واقع درب دوم مهم دریایی به شمار می رود. راه ارتباطی: از طریق جاده زمینی و مسیر دریایی می توان به کوش آداسی رفت و آمد نمود. بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می باشد . نزدیکترین فرودگاه به کوش آداسی، فرودگاه ازمیر است.


کوش آداسی شهری مملو از کافه‌ها و بار‌های کارائوکه‌ای است که پر از برچسب‌ها و نقش و نگار تیم‌های فوتبال هستند، هتل‌ها و پلاژ‌های شنا، مراکز خرید و غرفه‌های خالکوبی. قیمت‌ها در این شهر کمی بالا هستند. خارج از فصل‌های شلوغ مسافری، این شهر جایی برای آرامش، سواحل زیبا و چشم‌انداز‌های بهت‌آور است. اتاقی با تراس در یک هتل کوچک می‌تواند پایگاهی مطمئن برای سفرهای سیاحتی به شهر‌های باستانی نزدیک؛ اِفسوس، پرینه، پاموک کاله، میله‌توس و دیدیم باشد. زندگی‌شبانه شهر نیز کامل و بی‌نقص است.


شهر کهن کوش‌آداسی را نیز می‌توانید پشت نقاب مدرن‌تر شهر بیابید، دیوار‌های شهر با سه دروازه که تنها یکی از آنها باقی‌ مانده، قلعه جزیره کبوتر و کاروانسرای اوکوز محمد پاشا، که در قرن ۱۷به جهت اسکان کاروان‌های تجاری ساخته شده، از دیدنی‌های کوش‌آداسی هستند. غار کاراجا، جزیره گوورجین، و پارک ملی شبه جزیره دیلک نیز از جمله دیدنی‌های طبیعی این منطقه هستند.


تاریخچه و اقتصاد جزیره کوش آداسی


تاریخچه کوش آداسی


این شهر توسط مردمانی که در 3000 سال قبل از میلاد مسیح از فلات مرکزی آناتولی به این مکان مهاجرت کرده اند پایه ریزی شده است.آب و هوای معتدل این منطقه این اجازه را به ساکنان آن داده بود تا به تولید محصولات کشاورزی مانند زیتون، انگور و انجیر در زمین های حاصلخیز اطراف بپردازند.


این شهر در سال 546 قبل از میلاد به تصرف ایرانیان درآمد. در سال 200 قبل از میلاد امپراتوری رم این شهر را به تصرف خود درآورد و بعد از تقسیم امپراتوری رم، امپراتوری رم شرقی بر این شهر تسلط یافت. یک زلزله باعث تغییر مسیر رودخانه، آب و هوا و در نتیجه نابودی شهر افسوس در نزدیکی کوشی آداسی گردید و در آن زمان این امر باعث شد کوشی آداسی بعنوان یک معبر مهم مورد توجه قرار گیرد. پس از حمله سلطان محمد فاتح، این شهر در سال 1413 توسط امپراتوری عثمانی اداره می شد. در دوران سلطنت عثمانی ها کوشی آداسی به ساختمان های با شکوه مشهور شد.


کاروانسرای اوکاز محمت پاشا یکی از بناهایی است که در آن میتوان معماری دوران عثمانی را به وضوح مشاهده نمود. دروازه قلعه، دیوارها و مساجد و همچنین ارگ قلعه در جزیره کبوتر، در دوره عثمانی ساخته شده است که منعکس کننده سبک معماری دوران است. پس از جنگ جهانی اول در سال 1919 کوشی آداسی مورد تاخت و تاز یونانیان قرار گرفت و طی یک مبارزه طولانی در سال 1922 کوشی آداسی بخشی از جمهوری ترکیه شد.


اقتصاد کوش آداسی


کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می شود و بیشتر درآمد این شهر از راه صنعت توریسم می باشد.همچنین این شهر یک پورت برای کشتی های کروز بوده و بنادر آن جایگاهی برای قایقها و کشتی های خصوصی کوچک است. با توجه موقعیت این شهر، بسیاری از شرکتها سعی در راه اندازی طرح هایی برای جذب سرمایه های خارجی دارند. این طرح ها بیشتر در زمینه صنعت ساخت و ساز بویژه در بخش مسکن است.


ساختار کوش آداسی


باقی مانده خانه های قدیمی در نزدیکی ساحل به رستوران ها و کافه ها یی تبدیل شده اند که بیانگر ساختار قدیمی شهر هستند و تپه پشت سر آنها با هتل های بزرگ و بلوکهای آپارتمان نماینگر ساخت وساز دهه 80 میلادی تا کنون است.


فرودگاه کوش آداسی


نزدیکترین فرودگاه به کوشی آداسی، فرودگاه ازمیر است که 90 کیلومتر با آن فاصله دارد.


مراکز خرید جزیره کوش آداسی


مراکز خرید کوش آداسی


یک مرکز خرید معروف به نام کوش واقع در محله کاله ایچی است که سرگرمیهایی نیز برای تمام شب دارددر خارج از شهر گوش آداسی در مسیری که به شهر بدروم میروند در ناحیه سوکه آوت لتز است که در آنجا هم میتوانید خرید کنید. فاصله آن از شهر کوش آداسی حدود 40 دقیقه است. در آنجا میتوانید مارکهایی مثل آدیداس، نایک، بنتون، لیوایز را پیدا کنید.


چنانچه با تور به کوش آداسی سفر کرده اید با احتمال قوی آزانس مسافرتی برای شما برنامه بازدید و خرید از سوکه را تدارک دیده است، البته اگر هم غیر از این باشد و اگر تعدادتان زیاد باشد میتوانید از تور لیدر خود درخواست انجام این تور را داشته باشید همچنین دسترسی به سوکه از طریق دل موش ها امکان پذیر است، البته شما باید 2 کورس دلموش سوار شوید تا به این منطقه دسترسی پیدا کنید. خرید از آوت لت فکتوری بسیار مقرون به صرفه است و در اکثر مواقع بیشتر فروشگاهها تخفیف های با درصدهای بالا در نظر گرفته اند که میتوانید تمامی خرید های خود را از این منطقه انجام دهید.


معمولا یکی دیگر از برنامه های تورهای مسافرتی بازدید یک روزه از شهر "ازمیر" میباشد. در ازمیر نیز پاساژ بسیار بزرگی میباشد که میتوان به فروشگاه زارا در آن اشاره کرد. بهترین خریدهای خود را در سفر به کوش آداسی میتوانید از سکه و ازمیر انجام دهید


حمل و نقل عمومی درکوش آداسی


حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، تاکسیهای ون اشتراکی می باشد. تاکسیهای این شهر نسبتا گران می باشد. نرخ اولیه تاکسی در بدو در حدود 2 دلار می باشد و پس از طی یک مسیر 10 کیلومتری در حدود 20 الی 30 دلار می بایست پرداخت نمود. این تاکسیها فقط به صورت اختصاصی اقدام به سوار نمودن مسافر می نمایند.


تاکسیهای دیگر تاکسیهای ون هستند که درشهر مارماریس به نام دول موش نامیده میشوند و ظرفیت 10 سرنشین را دارا بوده و به صورت اشتراکی مورد استفاده مسافران قرار می گیرند. این تاکسیها در خطوط مشخصی حرکت می نمایند و کرایه آنها ثابت بوده و برای هر نفر در 1.5 لیر جدید می باشد. این خودروها در طی مسیر خود دارای ایستگاه نمی باشند و بنابه در خواست مسافر توقف می نمایند


یکسری اتوبوس در این شهر وجود دارد که طی خطوطی ثابت و با هزینه ای مناسب مسافران را به ازمیر می رسانند.

شادی سفر
۱۰ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

آنتالیا شهری است که همه نوع سلیقه را جواب می دهد: اگر شیفته ی مکان های تفریحی هستید ، شهر قدیمی مارپیچی پر از جاهای دیدنی تاریخی است ، این در حالی است که بندرگاه قدیمی محلی امن وآسوده برای استراحت کردن به شمار می رود.فراتر از همه این ها ، منطقه ای خارج از شهر وجود دارد که از باقی مانده های امپراطوری روم بوده و در آن نشانه هایی از افراد غارنشینی که مربوط به در دوران قبل از تاریخ بوده اند به چشم می خورد. 

البته این شهر تنها به لحاظ تاریخی غنی نیست. آنتالیا محلی بسیار عالی برای گذراندن تفریحات در سواحلی با ماسه های سفید و سواحل بی نظیر مدیترانه است. هم کسانی که عاشق دریا و ساحل باشند و هم افرادی که شیفته تاریخ و مکان های تاریخی اند از دیدن این شهر رضایت خاطر خواهند داشت.

1. کالیسی- شهر قدیمی آنتالیا

شهر مارپیچی کالیسی برای قدم زدن ساخته شده است. ساختمان هایی با دیوارهای اهکی و سقف های قرمز که یادگار دوران پادشاهی عثمانی است امروزه بازسازی و مرمت شده و به هتل هایی گران قیمت ، فروشگاه های سوغات و موزه های هنر و رستوران تبدیل شده اند. اگرچه این شهر بیشتر محلی برای ارامش وتنفس در یک محیط دنیای قدیمی است ، اما جاذبه های گردشگری کوچک بی شماری هم هست که رضایت خاطران دسته از گردشگرانی که برای تماشا و خوش گذرانی به این جا امده اند را فراهم کند.در میدان اصلی شهر (کاله کاپیسی )دروازه قلعه با برج ساعت سنگی به چشم می خورد ، مسجد "تکلی " که مربوط به قرن هجده میلادی است نیز با کاشی کاری های حیرت انگیزش ارزش دیدن دارد. مناره "کسیک " از دیگر دیدنی های این منطقه است که در قرن نوزده در آتش سوخت و ویران شد واز باقی مانده ان به عنوان معبد رومی ها استفاده شد و بعد به کلیسای بیزانس ها مبدل شد و امروزه یک مسجد شده است.

2. بندرگاه قدیمی آنتالیا

بندرگاه قدیمی که در شکاف صخره ها واقع شده ، مجموعه ای خوش منظره ومتراکم از بوتیک ها و کافی شاپ های زیبا و بازارهاست که در سواحل زیبای مدیترانه می درخشد. ارمش و فضای خوشایندی که در این مکان حاکم است مانع از آن می شود که باور کرد این جا زمانی مرکز اصلی اقتصاد انتالیا بوده ایت.اما از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم این جا بندر اصلی محسوب میشده وبا محوریت تجارت باعث رونق و شکوفایی شهر و مناطق اطرافش بوده است. امروزه گردشگران برای خرید و تماشای غروب در دریا به این محل می ایند.و یا اینکه سوار بر قایق های تفریحی شده و به شنا کردن در در مدیترانه می پردازند.


3. موزه انتالیا

اگر به کسب اطلاعات در مورد تاریخ ترکیه علاقمند هستید ، دیدن از این موزه را هرگز از دست ندهید. نمایشگاه های خیره کننده اینجا ، بهترین یافته ها ی زیرخاکی سواحل ترکیه را به نمایش گذاشته اند. و بهتر از آن این که این مجموعه به صورت نوشتاری هم به معرفی هر انچه در موزه هست پرداخته تا از این طریق تاریخ غنی ترکیه را به مخاطبانش به سهولت ارایه دهد . بخش بزرگ باستان شناسی این موزه ، متشکل از نمایشگاه هایی از عهد برنز تا دوره بیزانس می باشند.اگر فرصت کافی برای دیدن از کل موزه را ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که از این سه گالری دیدن کنید : معرق کاری از "سلکیا " نمایشگاه نقره از "اسپندوس " . مجسمه های یزدان از "پرگه ".

4.مناره یی ویل آنتالیا

مناره یی ویل (مناره شیار دار )متفاوت ترین منظره در انتالیاست وتوسط سلطان علاالدین سلجوق ساخته شد (1219-36). این مکان نمونه ای از معماری سلجوقیان است که از یک محوطه چهار گوشی که روی ان مناره ای شیار مانند واقع می شود که داخل ان گالری های متعددی تا بالای منار وجود د ارد.مسجد مجاور این منار که مربوط به قرن چهارده است هنوز پابرجا و در دست استفاده است.

5.دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان یکی از ورودی های اصلی و در عین حال بسیار مهم به منطقه "کالیسی "بوده است.گستردگی قابل ملاحضه دیوارهای شهر رومی و هلنی در بخش شرقی شهر قدیمی به خوبی حفظ شده اند و دروازه هادریان بخش مهمی از این بخش است.این دروازه که در سال 130 توسط امپراطور هادریان بازدید شده از سه راهگاه هلالی مرمری تشکیل شده که در مجاورت یک برج مجلل قرار گرفته و با زیباترین و غنی ترین مجسمه ها تزیین شده است. زمانی که از زیر این طاق های هلالی شکل عبور میکنید به سقف ان ها هم نگاهی بیندازید تا از دیدن کنده کاری هایی که به خوبی تا به امروز حفظ شده اند لذت ببرید.


6.قلعه رومی آنتالیا

این بنای کوتاه استوانه ای شکل که چهارده متر ارتفاع دارد در قرن دوم ساخته شده ولی هنوز کسی کاملا مطمین نیست که برای چه کاری استفاده می شده ولی از طرف دیگر اکثریت براین نظرند که به عنوان برج دیدبانی یا در حکم فانوس دریایی برای بندر پر رفت و امدی که در زیر ان واقع شده ، کاراریی داشته است.امروزه این محل برای تماشای غروب و یا محلی برای تماشای بندرگاه قدیمی است.پارکی که در این جا احداث شده به خاطر داشتن فضایی دلنشین و سرشار از گل و گیاه مقصد گردش بسیاری است تا از استرس و فشار های داخل شهر خلاص شوند.

7.اسپندوس آنتالیا

علت اصلی کارشناسان خبره تاریخ به شهر آنتالیا دیدن از این محل است.این بنای باستانی که محل تیاتر رومیان بوده به عنوان یکی از بهترین اماکن باستانی حفاظت شده در سرتاسر جهان بوده و همواره مقصد میلیون ها گردشگر از سرتاسر جهان است.روزگار درخشان این بنا مربوط به قرن دوم و سوم میشود . جدای از تیاتر که کاملا بازسازی شده و ظرفیت 1500 نفر را دارد ، بیشتر بخش های این بنا ویران شده و شاید مکان خوبی برای علاقمندان به تاریخ و باستان شناسی باشد.

درست در شمال آنتالیا بنایی عظیم واقع شده و آن چیزی نیست جز تیاتر رومی اآسپندوس که یادآور شکوه و تجمل فرمانروایی مارکوس اورلیوس است.این بنا از که از نمونه های تیاتر کلاسیک جهان است همچون ستاره ای درخشان ، نظر بینندگانش را به خود جلب می کند.

آمفی تئاتر آسپندوس ترکیه از مرکزهای حفاظت شده تئاترهای باستانی عهد باستان می باشد. آمفی تئاتر آسپندوس ترکیه در سال 155 بعد از میلاد و در زمان پادشاهی امپراتور رومی، مارکوس اورلیوس ساخته شده است و ظرفیت تماشگران آمفی تئاتر آن 15000 تا 20000 نفر می باشد. زیرا بعدها از این آمفی تئاتر به عنوان کاروانسرا مورد استفاده می شده است وهمیشه مرمت و مراقبت شده است. در نتیجه آمفی تئاتر آسپندوس بدون از دست دادن ویژگی هایش، تا به الان پا برجا مانده استاین شهر در40 کیلومتری آنتالیا و در8 کیلومتری شهر سریک واقع شده است و با تاترباستانی خود یکی ار جاذبه های گردشگری تاریخی آنتالیا در تور ارزان آنتالیا می باشد.آسپندوس یکی از ثروتمندترین شهرهای زمان خود بوده است که توسط رومی ها 200 سال بعد از میلاد ساخته شده است.سالن تاتر 200 ساله آسپندوس یکی از تحسین برانگیزترین سالن های تاتر در دنیاست که به خوبی حفظ شده است و یکی از آمفی تاترهای روباز دنیا محسوب می شود.

در ترکیه باقیمانده هایی ازساختمانهای رومی در این محل دیده می شود،زمانی این مکان مهمترین مرکز تجاری شهر به شمار میرفته که به پرورش بهترین اسبهای دنیا شهرت داشته است.

شادی سفر
۱۰ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

جاذبه های گردشگری لبنان عروس خاورمیانه

واقعا نام «عروس خاورمیانه» برازنده لبنان و بیروت است. کشوری باریک و کشیده که یک سوی آن به کوه و کمر می رسد با بهترین محصولات سوی دیگرش مدیترانه است با نسیمی خنک و هوایی معتدل. بیشتر آژانس های مسافرتی تور سفر یک هفته ای به بیروت را ارائه می کنند و تقریبا روی هتل چهار ستاره حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان این سفر برای شما خرج بر می دارد. هتل کمتر از چهار ستاره هم انتخاب نکنید چون بی شک از کیفیت آن راضی نخواهید بود. مثل تور کشورهای شرق آسیا در سفر به بیروت از بن تخفیف نهار و سیمکارت رایگان خبری نیست.

بیروت شهر گرانی نیستا ما توقع مخارج ارزان را هم نداشته باشید. اولین جایی که در منطقه مرکزی پایتخت لبنان خودنمایی می کند همین صخره الروشه است یا صخره العشاق. با قایق می توانید از زیر آن عبور کنید و قایق شما را به دهانه غاری کوچک هم خواهدبرد. ظاهرا برای اولین بار عاشقی که به محبوب خود نرسیده بوده از بالای صخره خود را به پایین پرتاب می کند و این رسم دیوانه وار را می گذارد که هر کسی از معشوق یا خانواده فرد مورد علاقه اش جواب نه شنید، بیاید سراغ پرتاب کردن خویشتن  مرگ طرف «بله» بگوید. حالا داستانش به کنار. دقایق لذت بخشی روی مدیترانه خواهیدداشت.


یک تکه از پاریس


اهالی منطقه مرکزی بیروت تقریبا به زبان فرانسوی مسلط هستند و از آنجایی که بیروت را پاریس آسیا هم می گویند در منطقه روشه با محله ای مواجه می شوید به نام شانزالیزه. عین خیابان همنامش در پاریس با همان فروشگاه ها و کافه ها و… و تشابه درگرانی همه چیز؛ از خوراک تا لباس و البته با یک تفاوت بزرگ؛ اینکه در شانزالیزه پاریس خبری از قلیان نیست اما در این محله از بیروت در تمام کافه ها مردم در حال به آسمان فرستادن دود هستند. یک پیشنهاد را برای رفتن به این محله از بیروت در خاطر داشته باشید: شب هنگام را انتخاب کنید و ترجیحا وقتی خورشید در آسمان است به شانزالیزه بیروت نروید. جلوه چراغ ها و گذرهای این محل در شب چیز دیگری است.


مسجد حریری


طبق قانون اساسی این کشور رییس جمهور از مسیحیان انتخاب می شود، نخست وزیر از سنیان و رییس مجلس از شیعیان. رفیق حریری نخست وزیری بود که چندین سال پیش جانش را در حمله ای تروریستی از دست داد و حالا زیباترین و مرکزی ترین مسجد پایتخت لبنان به نام اوست. البته سعد حریری فرزندش امروز بعد از سال ها به جای پدر انتخاب شده. قبر رفیق حریری هم در جوار همین مسجد است و در گشت رایگان شهری شما را به این مکان خواهندبرد.


متحف المشاهیر


لبنان دو موزه مهم دارد؛ موزه شمع و موزه مشاهیر. حتی اگر موزه شمع را ندیدید چیزی را از دست نداده اید هر چند مغازه های اطراف آنجا جان می دهند برای خرید سوغاتی و یادگاری اما این موزه یعنی موزه مشاهیر را ندیده برنگردید. وقتی افتتاح شد اولین در آسیا بود اما حالا نمونه های مشابهی دارد. مجسمه ها متحرک هستند و از پارافین هم ساخته نشده اند.

جنس آنها از سیلیکون است. از جلوی هر مجسمه ای که رد شوید حرکتی مربوط به زندگانی اش می کند؛ مثلا ام کلثوم ترانه عربی می خواند، ادیسون با لامپی در دست برایتان چراغ می زند و انیشتین با همان دو چرخه و موهای ژولیده معروفش سر تکان می دهد.

  

می گویند اینقدر مشغول تحقیق و پرژوهش بوده که سالی سه بار فقط وقت می کرده حمام برود. بلیت ورودی این موزه حدود ۲۰ هزار تومان می شود.

قلعه صور


رفتن به این مکان که انگار برادر تخت جمشید است جزو گشت های روتین نیست. خودتان باید بروید و البته ۸۰ کیلومتر هم با بیروت فاصله دارد. این مسافت را که به سمت جنوب لبنان بروید به شهر صور و این قلعه می رسید با یک بلیت ورودی ۲۵ هزار تومانی. تاریخ تعاطی تمدن های مختلف در بنای این قلعه قابل مشاهده است. از رومیان و بیزانس ها تا یونانیان و…


غار جعیتا


از مرکز بیروت که راهی جاده های کوهستانی شرق شهر شوید به منطقه جعیتا می رسید. در گشت رایگان شهری شما را به اینجا می برند منتها بلیت ورودی غار و بلیت تله کابین به عهده خودتان است. با یک سفر دو دقیقه ای تله کابین شما را به ورودی غار می رساند؛ غاری دوطبقه که در طبقه پایین آب جریان دارد و قابل تردد نیست اما از راهروهای بالایی می توانید آنجا را ببینید. راستی مجسمه مرد زمان در ابتدای غار به شما خوشامد خواهدگفت.

شادی سفر
۱۰ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر