تور مسافرتی

ارئه تور های مسافرتی خارجی و داخلی

تور مسافرتی

ارئه تور های مسافرتی خارجی و داخلی

آنتالیا

سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۲۵ ب.ظ

آنتالیا شهری است که همه نوع سلیقه را جواب می دهد: اگر شیفته ی مکان های تفریحی هستید ، شهر قدیمی مارپیچی پر از جاهای دیدنی تاریخی است ، این در حالی است که بندرگاه قدیمی محلی امن وآسوده برای استراحت کردن به شمار می رود.فراتر از همه این ها ، منطقه ای خارج از شهر وجود دارد که از باقی مانده های امپراطوری روم بوده و در آن نشانه هایی از افراد غارنشینی که مربوط به در دوران قبل از تاریخ بوده اند به چشم می خورد. 

البته این شهر تنها به لحاظ تاریخی غنی نیست. آنتالیا محلی بسیار عالی برای گذراندن تفریحات در سواحلی با ماسه های سفید و سواحل بی نظیر مدیترانه است. هم کسانی که عاشق دریا و ساحل باشند و هم افرادی که شیفته تاریخ و مکان های تاریخی اند از دیدن این شهر رضایت خاطر خواهند داشت.

1. کالیسی- شهر قدیمی آنتالیا

شهر مارپیچی کالیسی برای قدم زدن ساخته شده است. ساختمان هایی با دیوارهای اهکی و سقف های قرمز که یادگار دوران پادشاهی عثمانی است امروزه بازسازی و مرمت شده و به هتل هایی گران قیمت ، فروشگاه های سوغات و موزه های هنر و رستوران تبدیل شده اند. اگرچه این شهر بیشتر محلی برای ارامش وتنفس در یک محیط دنیای قدیمی است ، اما جاذبه های گردشگری کوچک بی شماری هم هست که رضایت خاطران دسته از گردشگرانی که برای تماشا و خوش گذرانی به این جا امده اند را فراهم کند.در میدان اصلی شهر (کاله کاپیسی )دروازه قلعه با برج ساعت سنگی به چشم می خورد ، مسجد "تکلی " که مربوط به قرن هجده میلادی است نیز با کاشی کاری های حیرت انگیزش ارزش دیدن دارد. مناره "کسیک " از دیگر دیدنی های این منطقه است که در قرن نوزده در آتش سوخت و ویران شد واز باقی مانده ان به عنوان معبد رومی ها استفاده شد و بعد به کلیسای بیزانس ها مبدل شد و امروزه یک مسجد شده است.

2. بندرگاه قدیمی آنتالیا

بندرگاه قدیمی که در شکاف صخره ها واقع شده ، مجموعه ای خوش منظره ومتراکم از بوتیک ها و کافی شاپ های زیبا و بازارهاست که در سواحل زیبای مدیترانه می درخشد. ارمش و فضای خوشایندی که در این مکان حاکم است مانع از آن می شود که باور کرد این جا زمانی مرکز اصلی اقتصاد انتالیا بوده ایت.اما از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم این جا بندر اصلی محسوب میشده وبا محوریت تجارت باعث رونق و شکوفایی شهر و مناطق اطرافش بوده است. امروزه گردشگران برای خرید و تماشای غروب در دریا به این محل می ایند.و یا اینکه سوار بر قایق های تفریحی شده و به شنا کردن در در مدیترانه می پردازند.


3. موزه انتالیا

اگر به کسب اطلاعات در مورد تاریخ ترکیه علاقمند هستید ، دیدن از این موزه را هرگز از دست ندهید. نمایشگاه های خیره کننده اینجا ، بهترین یافته ها ی زیرخاکی سواحل ترکیه را به نمایش گذاشته اند. و بهتر از آن این که این مجموعه به صورت نوشتاری هم به معرفی هر انچه در موزه هست پرداخته تا از این طریق تاریخ غنی ترکیه را به مخاطبانش به سهولت ارایه دهد . بخش بزرگ باستان شناسی این موزه ، متشکل از نمایشگاه هایی از عهد برنز تا دوره بیزانس می باشند.اگر فرصت کافی برای دیدن از کل موزه را ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که از این سه گالری دیدن کنید : معرق کاری از "سلکیا " نمایشگاه نقره از "اسپندوس " . مجسمه های یزدان از "پرگه ".

4.مناره یی ویل آنتالیا

مناره یی ویل (مناره شیار دار )متفاوت ترین منظره در انتالیاست وتوسط سلطان علاالدین سلجوق ساخته شد (1219-36). این مکان نمونه ای از معماری سلجوقیان است که از یک محوطه چهار گوشی که روی ان مناره ای شیار مانند واقع می شود که داخل ان گالری های متعددی تا بالای منار وجود د ارد.مسجد مجاور این منار که مربوط به قرن چهارده است هنوز پابرجا و در دست استفاده است.

5.دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان یکی از ورودی های اصلی و در عین حال بسیار مهم به منطقه "کالیسی "بوده است.گستردگی قابل ملاحضه دیوارهای شهر رومی و هلنی در بخش شرقی شهر قدیمی به خوبی حفظ شده اند و دروازه هادریان بخش مهمی از این بخش است.این دروازه که در سال 130 توسط امپراطور هادریان بازدید شده از سه راهگاه هلالی مرمری تشکیل شده که در مجاورت یک برج مجلل قرار گرفته و با زیباترین و غنی ترین مجسمه ها تزیین شده است. زمانی که از زیر این طاق های هلالی شکل عبور میکنید به سقف ان ها هم نگاهی بیندازید تا از دیدن کنده کاری هایی که به خوبی تا به امروز حفظ شده اند لذت ببرید.


6.قلعه رومی آنتالیا

این بنای کوتاه استوانه ای شکل که چهارده متر ارتفاع دارد در قرن دوم ساخته شده ولی هنوز کسی کاملا مطمین نیست که برای چه کاری استفاده می شده ولی از طرف دیگر اکثریت براین نظرند که به عنوان برج دیدبانی یا در حکم فانوس دریایی برای بندر پر رفت و امدی که در زیر ان واقع شده ، کاراریی داشته است.امروزه این محل برای تماشای غروب و یا محلی برای تماشای بندرگاه قدیمی است.پارکی که در این جا احداث شده به خاطر داشتن فضایی دلنشین و سرشار از گل و گیاه مقصد گردش بسیاری است تا از استرس و فشار های داخل شهر خلاص شوند.

7.اسپندوس آنتالیا

علت اصلی کارشناسان خبره تاریخ به شهر آنتالیا دیدن از این محل است.این بنای باستانی که محل تیاتر رومیان بوده به عنوان یکی از بهترین اماکن باستانی حفاظت شده در سرتاسر جهان بوده و همواره مقصد میلیون ها گردشگر از سرتاسر جهان است.روزگار درخشان این بنا مربوط به قرن دوم و سوم میشود . جدای از تیاتر که کاملا بازسازی شده و ظرفیت 1500 نفر را دارد ، بیشتر بخش های این بنا ویران شده و شاید مکان خوبی برای علاقمندان به تاریخ و باستان شناسی باشد.

درست در شمال آنتالیا بنایی عظیم واقع شده و آن چیزی نیست جز تیاتر رومی اآسپندوس که یادآور شکوه و تجمل فرمانروایی مارکوس اورلیوس است.این بنا از که از نمونه های تیاتر کلاسیک جهان است همچون ستاره ای درخشان ، نظر بینندگانش را به خود جلب می کند.

آمفی تئاتر آسپندوس ترکیه از مرکزهای حفاظت شده تئاترهای باستانی عهد باستان می باشد. آمفی تئاتر آسپندوس ترکیه در سال 155 بعد از میلاد و در زمان پادشاهی امپراتور رومی، مارکوس اورلیوس ساخته شده است و ظرفیت تماشگران آمفی تئاتر آن 15000 تا 20000 نفر می باشد. زیرا بعدها از این آمفی تئاتر به عنوان کاروانسرا مورد استفاده می شده است وهمیشه مرمت و مراقبت شده است. در نتیجه آمفی تئاتر آسپندوس بدون از دست دادن ویژگی هایش، تا به الان پا برجا مانده استاین شهر در40 کیلومتری آنتالیا و در8 کیلومتری شهر سریک واقع شده است و با تاترباستانی خود یکی ار جاذبه های گردشگری تاریخی آنتالیا در تور ارزان آنتالیا می باشد.آسپندوس یکی از ثروتمندترین شهرهای زمان خود بوده است که توسط رومی ها 200 سال بعد از میلاد ساخته شده است.سالن تاتر 200 ساله آسپندوس یکی از تحسین برانگیزترین سالن های تاتر در دنیاست که به خوبی حفظ شده است و یکی از آمفی تاترهای روباز دنیا محسوب می شود.

در ترکیه باقیمانده هایی ازساختمانهای رومی در این محل دیده می شود،زمانی این مکان مهمترین مرکز تجاری شهر به شمار میرفته که به پرورش بهترین اسبهای دنیا شهرت داشته است.

۹۶/۰۵/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
شادی سفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی