تور مسافرتی

ارئه تور های مسافرتی خارجی و داخلی

تور مسافرتی

ارئه تور های مسافرتی خارجی و داخلی

وان ترکیه کجاست ؟

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۱:۵۴ ب.ظ

وان ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، جاذبه‌های گردشگری متنوع و هزینه‌های مناسب مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی است. بسیاری از گردشگران ترکیه با خرید تور وان و استفاده از راهنمای سفر، هزینه‌های سفر خود را کاهش می‌دهند و بهترین اماکن تاریخی و طبیعی و بازارهای پرطرفدار این شهر را برای بازدید انتخاب می‌کنند. در این مطلب از گشت‌نامه، راهمای سفر به وان ترکیه را در اختیارتان می‌گذاریم.

تاریخچه شهر وان را بدانید

شهر وان ترکیه با قدمت ۳۴۰۰ ساله خود از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا به‌شمار می‌رود. قدمت این شهر به هزاره اول پیش از میلاد برمی‌گردد. این شهر ۹۰۰ سال پیش از میلاد با نام شهر توشپا، به‌عنوان پایتخت امپراتوری اورارتو و بعدها به‌عنوان مرکز ارمنی‌ها شناخته شد. وان بزرگ‌ترین شهر در شرق ترکیه است که مردم آن به زبان کردی کرمانجی صحبت می‌کنند. بیشتر ساکنین آن را بعد از کردها، ترکمن‌ها، ترک‌ها و اقلیت‌هایی از ارامنه تشکیل می‌دهند.

چه زمانی به شهر زیبای وان سفر کنیم؟

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت ارز، بسیاری از مردم برای سفر به ترکیه، شهر وان را انتخاب می‌کنند. هزینه‌های مسافرت و خرید در این شهر نسبت به سایر شهرهای دیگر این کشور کمتر است و مقصد گردشگری مناسبی برای ایرانیان به‌شمار می‌رود. برای سفر به این شهر، باید از یک راهنمای سفر به وان استفاده کرد. چرا که با توجه به آب‌وهوای کوهستانی این شهر، انتخاب زمان مناسب برای سفر به آن، اهمیت بالایی دارد.

بهترین فصل سفر به وان چه فصلی است؟

انتخاب بهترین زمان سفر به هدف مسافران بستگی دارد. وان ترکیه انواع آب‌وهوا را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند در اواخر فصل بهار تا اوایل پاییز از آب‌وهوای مساعد، در زمستان از هوای برفی و در تابستان نیز از گرمای مطلوب بهره ببرند. با توجه به هدف خود از سفر، می‌توانید با مشورت با یک راهنمای سفر به وان، فصل مناسب خود را برای سفر به این شهر توریستی زیبا انتخاب کنید.

با چی به وان ترکیه سفر کنیم؟

راه‌های متنوع سفر به وان، یکی از مزایای مهم آن برای گردشگران است. با توجه به این که فرودگاه‌های این شهر پروازهای مستقیم کمی برای ایران دارند، مسافران ترجیح‌ می‌دهند برای سفر به وان از اتوبوس و قطار استفاده کنند.

سفر به وان‌ ترکیه با اتوبوس و قطار

با توجه به هزینه بالای پروازها، سه مرز زمینی موجود (رازی، سرو و بازرگان) و مسیر ریلی تبریز، بهترین روش مسافرت به وان ترکیه هستند. مدت‌زمان سفر مرزی با اتوبوس به این شهر از ۱۰ تا ۱۵ ساعت متغیر است. مبدا قطارهای وان نیز شهر تبریز است که سفر از تبریز تا وان ۷ ساعت طول می‌کشد.

 

مجری مستقیم تور وان

بهترین فصل خرید در وان‌ ترکیه

مراکز متنوع خرید در وان ترکیه، امکان خرید انواع سوغاتی‌ها را برای شما فراهم می‌کند.به تقویم فارسی، از اوایل دی‌ماه تا حدود ۱۵ دی است که حراج‌های زیادی برای مسافران در این بازه زمانی در دسترس هستند. انتخاب ماهرترین راهنمای سفر به وان‌ ترکیه کمک زیادی به صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید مسافران می‌کند.

بلک فرایدی در وان‌ ترکیه

شهرت عمده شهر وان، به دلیل بازارهای خریدوفروش و تخفیف‌های بی‌نظیر آن است. بلک فرادی از یک هفته قبل از ۲۵ نوامبر (۴ آذر) شروع می‌شود و چند روز بعد نیز به اتمام می‌رسد. در این بازه تمام بازارها تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند.

۰۲/۱۱/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
شادی سفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی