تور مسافرتی

ارئه تور های مسافرتی خارجی و داخلی

تور مسافرتی

ارئه تور های مسافرتی خارجی و داخلی

جاذبه های کوش آداسی

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۱۸ ب.ظ

جاذبه های کوش آداسی


کوش آداسی از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه ‌است. این شهر در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر، افس، مریم آنا، ملیت، دیدیم پاموک، کاله، مارماریس و بودروم قرار گرفته است. کوش‌آداسی با دیدنی‌های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌های کاج کناره‌ی دریا، برای گردشگران و خود ترک‌ها هم شهری ییلاقی و تفریحی به حساب می‌آید. کوش‌آداسی به دلیل سواحل شنی و صخره‌ایش معروف می باشد که یکی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب  است. وجود قایق‌های تفریحی مدرن که تورهای آبی را برگزار می‌کنند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده‌اند. بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می‌باشد. از جاذبه های دیدنی و گردشگری این منطقه می توان به گزیده ای از آنها اشاره کرد.


ازمیر


ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه پس از استانبول و آنکارا است که تا کوش آداسی حدودا یک ساعت و ربع فاصله دارد. این شهر دارای بزرگترین مراکز خرید، بهترین رستورانها و مراکز تفریحی است. کافه های کنار ساحل ازمیر شبهای شنبه و یکشنبه بسیار شاد و شلوغ هستند. از مکانهای دیدنی شهر ازمیر می توان به میدان ساعت و جاذبه ای به نام آسانسور با دید بی نظیر دریا از ارتفاع نام برد. بسیاری ازمیر را به قصد خرید انتخاب می کنند به ویژه خرید پوشاک و البته با پارچه های ترک که یکی از بهترین دوخت ها را در دنیا دارند. از این رو باید گفت ازمیر گزینه خوبی برای خرید است. البته موزه باستان شناسی این شهر می تواند علاقمندان بسیاری را به بناهای تاریخی جذب کند.


ازمیر ترکیه


پارک های آبی


کوش آداسی دارای سه پارک آبی بزرگ می باشد. پارک آدالند در 4 کیلومتری و آکوا فانتزی در 6 کیلومتری کوش آداسی قرار دارند و لانگ بیچ آکواریزورت در 5 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است که از دوتای دیگر کمی کوچکتر می‌باشد. پارکهای آبی آکوافانتزی و لانگ بیچ در واقع هتل هایی هستند که پارک آبی هم دارند اما آدالند فقط پارک آبی است. رفتن به پارک های آبی در سفر به کوش آداسی از واجبات است و حتما باید رفت و از دستش نداد. برای رفتن به پارک های آبی اتوبوس های خطی رایگان وجود دارد. لازم به ذکر است که در آدالند، نمایش دلفین ها هم وجود دارد. این پارک های آبی زیبا از ساعت 9 صبح تا 6 بعداز ظهر برای گردشگران باز می باشد.


 پارک آبی ترکیه


پاموک کاله


پاموک کاله در زبان ترکی به معنی قصر پنبه ای است. این منطقه چشم اندازی زیبا و غیرواقعی در غرب ترکیه به وجود آورده است که به خاطر شیب های پله ای سفید همچون برف معروف شده است. این پله ها از تراورتن  ناشی از رسوب آب بوجود آمده است. در این منطقه 17 چشمه آب گرم با دمای بسیار بالا قرار گرفته که حتی تصور شنا کردن در آن نیز غیر ممکن است آبی که از صخره های پاموکاله به پایین سرازیر می شود، دمایی در حدود 35 درجه سانتگیراد دارد و همین موضوع سبب شده تا کل منطقه در اثر رسوب املاح موجود در آب حالتی شبیه پنبه پیدا کند و جریان آب، حوضچه های فوق العاده ای را در اطراف پاموک کاله به وجود آورده است. در برخی سنت های باستانی گفته شده است که آب دورن این حوضچه های آهکی برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن سودمند است. چنین گفته های قدیمی در مورد این آب ها، خود از عوامل جذب گردشگران و مردم به این محل محسوب می شود. می توان از طریق جاده زمینی به پاموک کاله که در 18 کیلومتری دنیزلی قرار دارد، رسید. این چشمه های آب گرم در نزدیکی بودروم و کوش آداسی واقع است. مکانی مشابه این منطقه در ایران با نام باداب سورت وجود دارد با این تفاوت که در باداب سورت ایوانهای مطبق به رنگ نارنجی و قرمز هستند.


 پاموکاله ترکیه


غواصی


هرساله غواصان بسیاری از سراسر دنیا به ترکیه می آیند تا در نقاط بکر و کشف نشده دریای مدیترانه به غواصی کردن بپردازند. در کوش آداسی سه ایستگاه در خلیج آن برای این کار وجود دارد که معروفترین آنها Aqua Adabanko است. غواصی یکی از تفریحات هیجان انگیز در کوش آداسی می باشد، می توانید با پوشیدن لباس غواصی به اعماق دریای مدیترانه رفته و زیبایی های کف دریا و موجودات دریایی را تماشا کنید. در کوش آداسی بسته به میزان مهارت، علاقه مندان را در این کار راهنمایی می کنند. از جمله این غواصی ها میتواند نمایشی، برای کسانی که تا به حال غواصی نکرده اند و غواصی با قایق برای غواصان مجرب باشد که به سمت صخره های زیر آب و کشتی های غرق شده می روند.


 غواصی


جزیره کبوتر


جزیره کبوتر سمبل شهر کوش آداسی می‌باشد. در واقع معنای نام کوش آداسی نیز همین جزیره پرنده است. منظره زیبای این جزیره در زمان غروب آفتاب هر بیننده ای را به خود جذب می کند. در زمان مهاجرت فصلی پرندگان، جزیره کبوتر در کوش آداسی پر از پرنده های زیبا می شود. در زمان های قدیم نام این جزیره کوش آداسی یا جزیره پرندگان بوده است اما در زمان امپراطوری عثمانی این نام را به شهر دادند و برای این جزیره نام جزیره کبوتر ها را انتخاب کردند. در دوره عثمانی این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است به همین دلیل داخل این جزیره یک قلعه ساخته شده است. همچنین بازدید از موزه داخل قصر بزرگ جزیره خالی از لطف نیست.


 جزیره کبوتر


جاذبه های کوش آداسی


شهر افسوس و خانه مریم


افه‌سوس شهری است چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی که بین ازمیر و کوش‌آداسی در کناره رود مندرس کوچک و سواحل دریای اژه قرار گرفته است. تاریخچه افسوس به 5000 سال قبل از میلاد و مرکز زیارتی سیبل اول، آرتمیس و سپس مریم مقدس می باشد. قبل از رسیدن به افسوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است. کوه‌های شمال افسوس، جایی است که می‌گویند اصحاب‌کهف در دامنه‌ی کوه در غاری نزدیک به دویست سال خوابیده بوده‌اند. در آثارباستانی باقی مانده این شهر، بنای قدیمی کتابخانه ای  دیده می شود که تقریبا در حدود سال ۱۲۵ میلادی بوسیله ژولیوس آکویلا سلسوس برای یادبود و خاطره پدرش ساخته شده است. روزانه هزاران گردشگر از طریق شهر سلجوق به این مکان می آیند.


 حاذبه های کوش آداسی


شهر افسوس و خانه مریم مقدس



بازار های روز


در کوش آداسی چندین بازار محلی وجود دارد که روزهای سه شنبه و جمعه، بازار تره بار و چهارشنبه ها بازار لباس و پوشاک برقرار است. در سه شنبه بازار می توانید ماهی تازه و سبزیجات و میوه های فصلی تهیه کنید. در چهارشنبه بازار بیشتر می‌توان پوشاکی با تولید محلی با کیفیت و ارزان خریداری کرد. این بازار نزدیک ایستگاه مینی بوس در مرکز شهر است. همچنین می توانید تولیدات تقلبی از برندهای اصلی و گران را در اینجا پیدا کنید. لوازم خانگی، لوازم آرایشی و کفش هم در این بازار یافت می شود. به جز این بازارها مراکز خرید دیگری از جمله مرکز خرید آتلتس، مرکز خرید کوش، مرکز خرید باروک و... هستند که می توان در آن اجناس مارک و با قیمت های مناسب پیدا کرد.

۹۶/۰۵/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
شادی سفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی